torsdag 10 maj 2007

Stora framsteg

Albin har varit riktigt grinig om kvällarna de senaste dagarna. När jag pratade med Elin, mamma till Stina berättade hon att barn vid cirka tre månaders ålder gör ett utvecklingssprång och att de därför kan vara extra kinkiga och att de sedan kan någonting som de inte kunnat förut. Och idag när jag pratade med kusin Malin så låg Albin på golvet och sög på sin fot. Han har länge studerat dem men inte riktigt fått tag i dem. Jag var naturligtvis tvungen att ta kort. När han fick mat senare låg han länge och pratade med mig och tittade mig i ögonen. Plötsligt tar han handen och känner på mitt ansikte, på läpparna och kinden. Storögt tittar han på mig och det är verkligen som om tiden står helt stilla!! Det var verkligen häftigt.



Håller på att förbereda utskick för inbjudan till dop. Det har tagit sin lilla tid innan de blev klara men förhoppningsvis går de iväg med posten i morgon... Hittade en bra hemsida www.dopguiden.se där det bland annat finns en text som heter Älskade barn. Väldigt fin text, kanske någon som vill sjunga den på dopet?

Sov gott,

1 kommentar:

Naranja sa...

Det är så roligt att få läsa om Albins framsteg! Vår gosis är 7 veckor nu, snart 8. blir 8 veckor på måndag. kan inte fatta vad snabbt det går, nu får vi härliga leenden från honom. tänk om nåt år när våra killar kan leka med varandra, det blir kul! ja, menar alltså småkillarna! ja, våra stora killar kan ju också leka om de vill..
kram på er. vi ses snart.