torsdag 24 maj 2007

Rädda myrorna

Åhhh igår när jag och en annan mamma var ute och gick i skogen var det någon som hade stoppat i en glasflaska i en myrstack. Botten på glasflaskan låg så att solen gassade på myrstacken och vi misstänkte att syftet var att myrstacken skulle börja brinna. Vi begav oss modiga ut i skogen med pinnar för att rädda myrorna. Myrorna i sin tur verkade inte alls fatta att vi ville rädda dem utan de bet oss och det luktade myrsyra runt omkring oss. Tillslut lyckades vi i alla fall och fortsatte lyckliga vår promenad.

Idag har jag och Albin varit och fikat med några andra mammor. Trevligt och onyttigt. Vi tog en promenad efter och Albin somnade gott.

Naranja och Agaton var och hälsade på i måndags. Superkul att äntligen få träffa Agaton, han var sååå fin. Tack för besöket och hoppas att vi ses snart igen!

//Ann-Sofie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!
Å vilka hjältar! Så bra att ni gjorde en insats och räddade myrorna! De är väldigt otacksamma bara som attackerar er! Vi har myrinvasion på jobbet och vi är mer inne på att förgöra än att rädda... De är överallt, i brödet, på bordet, golvet osv. Så har vi barn som är hysteriskt rädda och ger upp illvrål då och då under måltiderna. Då har de sett en liten svart myra som kryper på bordet. Det tar ibland en stund att återgå till maten och matron!
Jag slutade klockan ett idag Håkan! Jag har ett mycket bra jobb! =)
Kramar till er!

Anonym sa...

och om ni inte förstod det så var det jag som skrev förut =)