tisdag 15 maj 2007

Dopklänning



Visst är han söt våran Albin!
Dopklänningen och dophättan (med blått band) har min pappa haft när han döptes. Det är en släkting som har virkat dophättan och dopklänningen har farmor sytt. Jag, Eva-Lena och Lotta har också döpts i samma dophätta och dopklänning (därav det rosa bandet). Det syns ju att de har några år på nacken, det är en del fläckar här och var. Någon har dessutom lagat dophättan med rosa tråd, är det du mamma?

Behöver smakråd, vill på ett sätt ha dopklänningen som vi och pappa haft men har också hittat en otroligt fin dopklänning på http://www.minimundus.se/ där det finns en dophätta till också. Vilken tycker ni att vi ska gå på?

4 kommentarer:

Naranja sa...

Om jag skulle varit i er sits skulle jag ha valt dopklänningen men sätta ett band i midjan (blått sidenband?) för att piffa till den lite och struntat i hättan. Eller det kanske går att byta band i den? Måste man ha dophätta? Det tror jag inte att vi ska ha till Agaton. Den andra klänningen är också fin men det är ju roligt att ha en klänning som så många blivit döpta i. I vår släkt finna ingen klänning att "ärva" så jag får väl fixa nån eller låna. Har hört att det alltid finns dopklänning att låna av kyrkan också om man inte har egen, precis som man lånar konfirmationskåpa inför konfirmationen..
Naranja
Naranja

Naranja sa...

ojdå, det blev lite konstigt jag skrev. jag menar alltså att ni ska ta den som är er "släktdopklänning", hoppas ni förstod det. Tycker at det bara kan vara charmigt att den är "gammal och sliten".
Naranja

Anonym sa...

Så jäkla söt han är! Jag tycker att han är fin i rosa! Är han inte lik Eva-Lena på bilden? Jag håller med Naranja om att det kan vara kul att använda den dopklänningen eftersom vi är så många som haft den. Dophättan kanske går att laga på nytt med en mindre rosa tråd. Så kanske man kan lämna in allt på kemtvätt så att det känns fräscht igen.
Kramar till er!
Lotta

Anonym sa...

Tycker helt klart ni ska använda dopklänningen som du och dina systrar är döpta i, Albin är ju hur gullig som helst i den ju. Sen kan ni ju fundera om man behöver en dophätta öht...fast det kanske är skönt efter vattnenskvättarna på huvudet. Sen färger på band....finns ju en massa fina färger, grönt, blått, lila, gult. Han kommer hur som helst att bli hur gullig som helst...naturlig skönthet kallas det visst!

/Jörgen