söndag 13 maj 2007

18:e plats?

18:e plats? Men herreminje..... vart är den här världen på väg? Jag såg bidragen igår och skippade omröstningen. Det första jag gjorde i morse var att kolla aftonbladets hemsida. Möts av stora rubriker där Ola Salo skriker "en dyngtävling". Något säger mig att det inte gick så bra. Hade inte kunnat föreställa mig att de skulle hamna på 18:e plats.

Melodifestivalen är inget för Håkan, han sitter hellre framför datorn. Två gånger är jag tvungen att ropa in honom. Första gången när Sloveniens bidrag körs, den med operan. Jag ropade på Håkan och säger att Anna-Lena Brundin börjat sjunga opera och ställt upp för Slovenien. Va?? Säger Håkan är det sant? Helt plötsligt skitintresserad. Nej säger jag, men visst var hon ganska lik? Vem är Anna-Lena Brundin säger Håkan då.... Andra gången jag ropar in Håkan är när gubben som är inlindad i folie med en stjärna på huvudet sjunger. Det enda han säger då är att det bekräftar varför han inte vill se melodifestivalen.

-Ja, det är inte lätt att vara ett palindrom säger Håkan när han får veta att The Ark hamnat på 18:e plats. Upptäcker sedan att han faktiskt går och nynnar på The Arks låt. :)

Vad tycker ni, vann rätt låt?

4 kommentarer:

Naranja sa...

Ja, jag och John satt här hemma och skrattade åt allt elände! Alla låtar sög fett! Skitdåliga. Vi röstade på Frankrikes bidrag för de hade en rolig sång. Trodde att Sverige skulle komma topp 5 men inte så dåligt som på 18:e plats. The Ark gjorde ju ett jättebra framträdande. Klart de tycker att det är en dyngtävling när de nästan kom sist! Hade de vunnit hade de ju hyllat tävlingen..
Naranja

Anonym sa...

Jag tycker att låten som vann var helt okej. Men jag tycker inte att The Arks låt var såååå dålig så att de skulle komma på 18e plats. Ukraina, aluminiumgubben, var pinsamt...
Somnade dock innan omröstningen var klar, hjälper inte att de bara presenterar 3 poäng var, det är långdraget ändå. Såg inte vilka Sverige gav poäng till, då hade jag somnat.

Det är jättekul att kunna gå in här och läsa hur det är med er och vilka framsteg ert underverk gör.

Kram Frida

Anonym sa...

Jag tycker rätt låt vann! Eller det är klart att Ola borde vunnit, men förutom den då.
Om jag skulle vara med i tävlingen skulle jag nog se ut som han som framförde Ukrainas bidrag. Fatta vad roligt att klä ut sig i folie och hoppa omkring på scen! Undrar om han någon gång under framträdandet tänkte: vad sjutton håller jag på med egentligen!
Det är uppenbarligen inte bara ni småbarnsföräldrar som tyckte att tävlingen var för sent på kvällen. Jag hade svårt att hålla mig vaken och somnade innan omröstningen var färdig.
Jag är sjuk och har sjukt tråkigt och nu måste jag vila lite! Men snart ses vi!
Kramar till er!

Anonym sa...

Jag säger som Ola, "Dyngtävling!". ;-)
Jag tycker iaf att Ola var bäst oavsett. :-D Lyssnar på nya skivan varje dag till och från jobbet. Sååå bra! :-D
Längtar till jag ska rocka loss på Gatufesten och köra Olas grymma moves. ;-)

Kram på er!!!