tisdag 29 maj 2007

Öppna förskolan

I dag har Albin varit på Öppna förskolan tillsammans med sin kompis Leon. Det har varit uruselt väder här så det passade bra att vara inomhus. Albin tycker mycket om att titta på andra barn och kan sitta länge helt paralyserad och kolla med dreglet rinnande. Idag provade Albin också att köra lite bil - med god hjälp av sin mamma.

När vi kom hem stod grannarna och grälade i trapphuset. Det lät inget vidare. Tyvärr är det så lyhört in genom dörren till lägenheten så jag hörde dem även fast jag stängde dörren om mig. Det är tydligen en nyseparerad tjej som bor där och hon stod och grälade med sitt ex. Det hördes inte vad de sa bara att de tjafsade. Plötsligt kom tjejens mamma ut och skrek, passa dig jävligt noga. Killen svarade - detsamma. Mamman sa att hon skulle minsann rapportera detta. Ja, jag också sa killen. Trevligt med nya grannar. Undrar vad rapportera innebär. Bäst man sköter sig.......

Det är lite häftigt att plötsligt upptäcka en ny färdighet och förstå hur mycket vår lilla kille snappar upp. Jag hade honom i knät vid köksbordet och när jag drack ur vattenglaset sträckte Albin upp sina händer. Jag lät honom hålla glaset och han förde det mot munnen som för att dricka.

Ta hand om er i regnet....
kramar

2 kommentarer:

Naranja sa...

Hej på er!
Snart åker vi hem från Östersund. Det känns nästan sorgligt. Körde bil från Trångsviken och på vägen pratade vi om hur fint det är uppe i jämtland. Man uppskattar landskapet mer när man inte bor där, tror jag. Saknar er! Det var så roligt att få hälsa på er. Kan hälsa att Spencer sett Blade of g-filmen två eller tre gånger och skrattar lika mycket varje gång. Han gillar den skarpt! Jag har inte hunnit kolla än men vi planerar att se det i morgon i Stockholm. Kram på er!
Naranja

Anonym sa...

hej

Stor kram till er, läskigt med konstiga grannar.

Längtar tills vi ses, hoppas ni får en skön nationaldag imorgon.

Kram Johanna