fredag 18 maj 2007

Helg i Östersund

I helgen bar det alltså av till Östersund för att hälsa på kusiner, mormor med flera.

Idag gick vi alla iväg till Lillsjön för att grilla korv. Det ligger strax utanför Östersund i närheten av där kusin (Albins) Mattias och Oskar bor det vill säga Torvalla. Det var ganska långt att gå och det tog ett tag eftersom Mattias gick hela vägen samtidigt som Oskar sov i barnvagnen. Albin sov givetvis oxå sött i sin barnvagn. Väl framme så chockade Håkan publiken genom att lyckas tända brasan med första tändstickan .. man måste ju leva upp för sitt rykte som norrlänning :) När korven var slut gick vi hem för att äta och senare äta lite mumsig efterrätt. Sedan var det dags att sova för Oskar och vi andra ska kolla på lite bilder som Lotta och Kristian ska visa. Sedan åker Albin med familj till Frösön åsså tar vi med oss Mormor för att vila upp oss för nya uppdrag imorgon.

Imorgon afton skall vi åka ut till Peter, Neta, Sanna, Moa och Kajsa och på dagen funderar vi på att försöka ta igen oss och inte hitta på allt för mkt stora projekt. Jag har haft känningar av en förkylning med konsekvens av en lätt konstant huvudvärk men det känns som det håller på att lätta nu, en god natts sömn ska nog göra susen.

Angående dopklänning så lutar det nog åt att Albin får ha den som använts av Ann-Sofie och hennes systrar mfl men dophättan får nog vara. Å visst håller jag med Albins farbror Jörgen, även min bror, han e en naturligt skönhet! :)

Hörde ni att Renberg skrivit på för Skellefte Hockey, Coolt! Hoppas han har kvar samma spänst som han hade kring år 2000 då han spelade i Luleå, det var få som hängde med hans skridskoskär då! Jag vet jag är sen men jag har varken sett nyheter eller läst en dagstidning på fleeeera dagar.

Adjö adjö senapsfrö!

/Håkan

Inga kommentarer: