fredag 4 maj 2007

Kaviartub och annat

Idag när jag skulle plocka av frukostbordet så satt Albin som vanligt på min arm. Det tar lite tid att plocka av bordet med en hand men Albin tycker att det är så kul att titta på. Han lutar sig riktigt långt fram och tittar storögt på samtidigt som dregglet rinner. Han är för söt! Nåväl när turen kom till kaviartuben ser jag en liten hand som sträcker sig fram och tar tag i den. Jag blev helt till mig :). Albin hjälpte mamma att stoppa in kaviartuben, helt själv hm... nästan ..... Albin gillar också att sitta på köksbordet. Här läser han en tidning med mamma.









Idag har Monica namnsdag och P3 spelade dagen till ära "Hej hej Monica". Det var länge sedan eller hur? Jag började sjunga och Albin tyckte att det var skitkul. Just hej hej var tydligen extra roligt. Sedan tjatade naturligtvis mamma hela dagen lååååång om hej hej Monica bara för att få leeenden. Fattar inte men tillslut tittade han bara trött på mig..... Jag lovar man kan göra allt för dessa leenden.

Vi fick en god nyhet idag. Naranja kommer på besök i slutet av maj - Hurra!. Ska bli superkul att träffa henne och hennes guldklimp Agaton.

Det är i fredag igen, vi ska äta Tacos idag och fredagsmysa.
//annsofie

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å jag blir alldeles lycklig av att se bilder på er och då kanske framför allt en liten dreglande Albin som sitter på bordet och läser! Jag kan inte förstå att han blir trött av att ha en hysteriskt sjungande mamma som jagar efter leenden! ;) Jag ser dig framför mig och blir lite full i skratt måste jag säga. Jag skulle nog skratta för att du aldrig ger dig utan sjunger på tills någon skrattar =)
Jag saknar dig och längtar efter att få flamsa, skratta och prata! Vi ses snart!
Puss och kram!

Lotta

Naranja sa...

Hejsan!
Jo, fredagsmys är ett ord som kommer att bli "ett med er". Jag brukade ju fråga mina skolbarn på fredagarna vad de ska göra på helgen och då brukar de säga:
-"Vi ska ha fredagsmys". Undrar om det ordet bara finns i Sverige ungefär som ordet lagom bara finns hos oss..
Naranja

Anonym sa...

Hej på er!
Nu har vi precis avnjutit en lagom onyttig frukost med kaffe och nybakade scones med marmelad och ost. Hoppas ni får en bra dag!
Kramar i massor!
Lotta

Anonym sa...

Hej fina familj! Det är så roligt att få följa med er i vardagen!
Jag visade bilden av Albin iförd stickad mundering för Gina och hon blev mäkta imponerad!
Saknar er alla och längtar tills vi ses igen! Det blir ju en liten snabb glimt den 19 tror jag bestämt!
Puss och kram

Eva-Lena