lördag 1 september 2007

Förvirrad - mer än vanligt

Vaknade i lördags av att mitt öga var svullet. Såg ingenting och det gjorde ont. läste på bipacksedeln till det penicillin jag äter (för min visdomstand) att man skulle kontakta sjukvård om man fick ansiktsvullnad. Sagt och gjort, jag ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att jag fick åka in till patientjouren. En läkare berättade att jag har ögoninfektion och att jag ska kleta en salva på ögat var tredje timme eftersom det penicillin jag nu äter inte hjälper mot just ögoninfektion. Nu äter jag penicillin mot tanden tre gånger per dag. Det ska jag helst ta en timme innan ELLER två timmar efter mat. Oftast glömmer jag bort att ta pillren och kommer på det när jag äter. I början försökte jag hållla koll och räkna två timmar fram tills jag skulle ta pillret men det resulterade bara i att jag vid nästa måltid konstaterat att jag glömt ta TVÅ piller. Salvan ska dessutom läggas i ögat var tredje timme fem gånger per dag. Jag är totalt förvirrad, mer än vanligt alltså OCH hela dagarna. Bara så att ni vet..

Jag provade ge Albin råriven morot i dag. Jag la det på ett fat och gav honom när han satt på golvet. Han vände tallriken upp och ned och smakade på undersidan av fatet. Morötterna låg i högar på golvet och det tog ett tag innan han upptäckte dem. Tidigare när vi provade kräktes han upp allt. Det var för svårt att svälja men i dag gick det bra. Han hurvades lite men sen gick det ned.
Sov gott alla
//annso

2 kommentarer:

Naranja sa...

å, stackars dig. Jag har aldrig haft ögoninflammation men det verkar ju vara väldigt obehagligt. Vet inte vad man ska göra gör att komma ihåg att ta sina mediciner.Kanske ställa mobilen på alarm när du äter så att det ringer två timmar senare?

Anonym sa...

Ja, du kan inte hinna med mycket mer än en massa pencelinkuerer verkar det som! =) Hoppas att det blir bra snart!
vi pratar förresten om att träffas allihopa hos helgen runt den 6 oktober. Funkar det för er? I stället för 21 september alltså. Ni kan väl fundera och så hörs vi så kan vi boka biljetter så snart som möjligt!

Var rädd dig! Hälsa Albin och Håkan! Vi hörs och ses!
Kramar i massor
Lotta