fredag 14 september 2007

Två gånger

har det hänt, två gånger! Första gången var i Skellefteå. Vi skulle ned på stan och sedan skulle vi äta middag hos Håkans mamma. Det var strålande vackert väder så jag bestämde mig för att ta en promenad med Albin. Håkan och hans bror skulle plocka upp mig inne i stan för vidare transport till deras mamma. Mitt humör var på topp och jag gick och filosoferade i min egen värld. Det blev lite bråttom att åka vidare när vi träffades så vi satte Albin och vagn snabbt i bilen. När jag sitter i baksätet kollar jag ned på mina byxor och ser något brunt där. Hm tänker jag och utan att fundera vidare tar jag med fingret och luktar på det. Där satt jag - på väg till min svärmors middag med hundbajs på byxorna. När vi senare kollade på vagnen så var bakhjulet helt inpregnerat med denna trevliga substans..... Svor långa ramsor åt alla lata hundägare.

Nu var det dags igen. Ner på stan skulle jag. Vädret var detsamma och mitt humör likaså. Väl nere ser jag att en hel korv har fastnat på framhjulet av barnvagnen. Jag tittar mig omkring som om jag tror att jag ska hitta den skyldige i närheten. Jag funderar fortfarande på vad jag ska säga till en hundägare som jag tar på "bar gärning". Kanske ska jag leta upp var de bor och skita i deras trädgård. Har ni några mer konstruktiva idéer?




När vi ändå pratar om bajs så måste ni få se hur glad Albin är när han sitter på pottan. Han har idag ramlat och fått sin första bula. Han blir lite övermodig ibland. Tycker nog själv att han är en hejjare på att sitta och krypa och därför blir han mer och mer oförsiktig. Han har ramlat omkring i köket ett antal gånger idag men bara en gav en bula.

Ta hand om er och ha en riktigt härlig helg

Kramar
annso

6 kommentarer:

Naranja sa...

Han är så go! man ill komma till er och krama om honom! Tycker faktiskt att Agaton och Albin är ganska lika varandra, lika snygga båda två. Kanske det beror på att de har fotomodeller till mödrar?
Blä för hundbajs! Inte kul. När vi går på promanad här är det fullt med stora, stora sniglar överallt på gångbanorna som man kör över. Hjulen blir totalt insmetade. Hatar dem.

Anonym sa...

Blä för hundbajs! Säg till om du ska in och bajsa i nåns trädgård! vill gärna filma reaktionen på folk! haha man kan ju bara tänka sig. Jag tycker inte att det värsta var att du hade hundbajs på byxorna när du skulle till svärmor, utan att du hade det på fingret! Jobbigt om det hade varit första gången och man fått det på höger hand och måste ta i hand. =) Å, jag kanske måste skriva ett helt eget inlägg om bajs. =) Man kan ju skratta åt det i oändlighet!!!
Så jävla söt han är lilla Albin! Saknar saknar saknar!!!!
Ge honom en stoooor kram från moster Lotta

Ann-Sofie sa...

Ja, Naranja du har helt rätt visst är de ovanligt söta Agaton och Albin, måste vara deras mödrar de brås på! vet inte vad som är värst hundbajs eller sniglar- Gillar inte stora sniglar......
Lotta Albin saknar dig också. Tycker att han blir bättre och bättre på att säga Lotta också. bara han inte säger det innan han säger mamma......

Eva-Lena sa...

Åååå så söt han är, mosters stolthet! Det finns bara 2 ungar som är finare =) Det är nästan större saknad nu när jag kan följa er så här!
Usch för hundbajs! Vänta tills han blir så stor att han vill undersöka saken själv hi hi.

Må så gott!
Kramar
Eva-Lena

Johanna sa...

Hej på er
Jo, förkylningen är borta och idag har det hänt grejer i köket =). Ang ditt sms Annso, jag hade inga pengar på kontantkortet och kunde inte svara.
Hundbajs - allt som är hårigt är monster! (Speciellt om det har mer än 2 ben....)
Kram Johanna

Naranja sa...

hej vännen! Vill gärna lägga upp er bloggadress på min favoritlista. Är det ok?
Hoppas allt är bra med er! Kram Narre