måndag 10 september 2007

Nu t(h)änder det

I dag kände vi den. Tanden som är på väg upp i Albins underkäke. Som vi har försökt titta, känna och som vi har spekulerat - i månader. Nu är den snart här, den efterlängtade första tanden och Albin tycker att det är lite jobbigt. Det märks om inte annat på att han frustrerat biter i allt - till och med mina tår!! - och riktigt hårt dessutom.





Albin blir mer och mer rörlig och går i alla skåp för att hitta nya spännande saker. Så här ser det ut när jag lagar middag. Albin hjälper till och tar fram alla bunkar, underlägg, potatispress med mera, med mera.



På väg ut i den coola mössan som farmor stickade till morbror Jörgen när han var liten.









Håkan gör kvällsgröt, Klockan sju ska den serveras - inte en minut senare. Varför dröjer det så säger Albin.

Nu är det pyjamas på och sedan direkt ned i sängen.

vi hörs
kramar
annsofie

4 kommentarer:

Naranja sa...

Hej på er! Gud så go Albin är! Jag tycker att det är så häftigt att det bara skiljer tvåmånader mellan Albin och Agaton för jag ser ju allt det härliga som ska komma.. Naranja

Anonym sa...

Hej!

Morbror Jörgen...eh, är han inte farbror? =)

Shit va stor han har börjat bli som sitter så där och leker med saker!

Ha det så bra!

Anna

Ann-Sofie sa...

ja ja, farbror är det ju. Skyller på att han är som en syster till mig. Eller hur det nu blev....

Lotta sa...

det är så roligt att se lite bilder och höra lite om vad som händer med guldklimpen! nu känns det som det börjar vara för längesedan vi sågs! Jag börjar liksom få lite familjen- Mattsson/Eriksson-abstinensbesvär! Men vi får ses snart!
Kramar i massor!
Lotta