söndag 9 september 2007

Jag gillar hösten. Det är så mysigt på något sätt. jag vill vara inne och baka, pyssla, tända ljus varvat med långa höstpromenader. Ser fram emot promenader mer och mer eftersom jag har tagit för vana att lyssna på radio eller talbok samtidigt som jag går. Motion och "läsa bok" samtidigt inte illa....

Albin äter mer och mer "riktig mat" och det är ett äventyr att laga maten och lika spännande varje gång för att se om han äter. I dag fick han kyckling, potatis, majs och en sås med lite senap och timjan i. Det var gott och jag blev så klart överlycklig.

Helgen har varit trevlig. Vi var i lördags hos Dan och Elin och fick supergott fika. Blir lika sugen varje gång jag är där att köpa hus. Appropå blogg så tycker jag att det är läge för Elin att starta en inredningsblogg, skulle vara kul att läsa och bra att få tips på tapetval och liknande.


Håkan har skruvat upp hyllan som vi köpte på Ikea. Tyvärr ramlade den ned (vi skyller på dåliga väggar) mitt i natten och skrämde slag på mig och Håkan (Albin sov gott som tur var). Nu är hyllan uppe igen och inskruvad med lååååånga skruvar.





Lådan längst ned i köket har blivit Albins låda. Där brukar vi lägga roliga leksaker och ibland smörgåsrån. Perfekt om man har lite bråttom med middagsmaten. Albin är helnöjd när han hittar skatterna där.




Bärsjalen är oumbärlig. Även om Albin innan han somnat är som en liten sprattelgubbe. Otroligt nyfiken och ska se allt som mamma eller pappa gör.

Sov gott


//Annso

2 kommentarer:

Elin sa...

Ville bara skriva att du är så himla snygg Ann-Sofie! Nu har Mattias och Stina åkt till Piteå och ska vara borta i en hel vecka... :-( Känns jättekonstigt. Ha det så bra! Kram Elin

Ann-Sofie sa...

Tack för det Elin ;) fördelen med att blogga är att man kan välja vilka foton som man vill lägga ut. Eller som AnnaCarin Svensson sa en gång. "Gå fort och le mycket så ser ingen hur ful du är"..... Skämt och sido... är man lycklig så syns det.