tisdag 21 augusti 2007

Tvestjärtinvasion

Idag var vi och fikade med Jenny på Piccolo som är ett salladsställe nere på stan, utomordentligt trevligt. Det var ett tag sedan vi sågs så det fanns en hel del att ta igen.
När vi sedan kom hem så fick Albin lite mellis i form av mango och banan som pappa mixat ihop mums mums. Eftersom Albin inte sovit speciellt mkt så tog Pappa och Albin en kort åktur med vagnen varav Albin somnade. När sedan Albin vaknade gick mamma ned i källaren för att lägga undan en grej och pappa hämtade Albin som låg i barnvagnen placerad framför källarfönstret. För att skojja till det lite så knackade pappa på källarfönstret så Albin skulle få se mamma genom fönstret. Mamma Ann-Sofie tänkte steget längre än pappa och skulle göra det ännu roligare genom att öppna källarfönstret .. och vad tror ni händer härnäst ....

JO, det visade sig att i springorna runt fönstret hade en jävla massa tvestjärtar bosatt sig, ja jag har nog aldrig sett så många tidigare samtidigt .. Ann-Sofie liknande mängderna vid ngt som skulle kunna ha förekommikt i filmen mumien. Det liksom kryllade vid fönsterkarmen så Ann-Sofie backade givetvis i skräck medans jag skrek "STÄNG FÖNSTRET" och Ann-Sofie tog mod till sig och gjorde det. Sedan försvann Ann-Sofie för ett ögonblick och jag och Albin mötte henne på väg ned för trappen igen, hon hade alltså hunnit upp i lägenheten och hämtat ngt och nu var hon påväg ned till tvestjärtarna igen. Väl nere såg jag att hon hade en flaska fönsterputs som hon sprutade på tvestjärtarna, ja ni sådan där som luktar fruktansvärt starkt. Jag och Albin var tvungen att fly fältet .. kan ju inte vara nyttigt. När jag senare gick ned för att sätta in nådastöten så tog jag med mig lite mygga spray få se om jag kunde hitta några som fortfarande levde. Effekten av fönsterputsen var tämligen god eftersom de flesta såg väldugt orörliga ut men några levde så jag gick attack mot dem med Mygga.

Odören efter attacken var ingen lek. Men det som luktade mest var faktiskt mygga däremot fick mängden fönsterpust färgen på källargolvet att lösas upp, undra om det var nyttigt att andas in ?!?! Så det var bara att torka upp eländet och försöka dölja det med lite grön såpa och nu står oxå en liten skål med ättika där för att dra åt sig lukten av Mygga som inte riktigt ville försvinna.


Suck nu e man helt matt, måste nog gå å stänga fönstret och dörren i trappuppgången.

Adjöken

/Håkan

4 kommentarer:

Naranja sa...

ja, vi har också haft invasion av tvestjärtar! John läste i värmlandstidningen att det är ovanligt mycket tvestjärtar i år.

Anonym sa...

Oj Oj Oj! Det äckligaste och otäckaste som finns här på gjorden i form av djur är enligt min mening tvestjärtar. Jag hade fått panik!! Bra jobbat!

Ska försöka komma ihåg att skicka Alins tröja till er innan veckn är slut.

Kram
Anna

Anonym sa...

Jorden....inte gjorden...ha ha ha

/Anna

Ann-Sofie sa...

Å du menar kanske Albins å inte Alins hihi :)

/Håkan