fredag 24 augusti 2007

Nya färdigheter och tvestjärtar del 2

Albin blir allt mer rörlig och drar sig nu fram på golvet i jakten på leksakerna han sprider ut runt omkring sig. Han har oxå börjar intressera sig för kökslådorna. Han försöker dra sig upp med orkar inte riktigt ännu. Imorse vaknade han vid sexsnåret och uttalade tydligt att han inte ville sova. Pappa vaknade icket så mamma klev upp med honom. Så senare vid 8 då han sovit lite till blev det pappas tur.









Gällande tvestjärtarna så har jag tagit lite hämnd på de rackarna efter senaste anfallet. Det är nämligen så att vi har en liten husspindel som bor alldeles vid dörren ut ur trapphuset. Tidigare har jag sett att den lyckats fånga in två tvestjärtar och en liten geting. Så igår kväll så hittade jag en tvestjärt i trapphuset och fick genast hämndlystna tankar. Visst skulle få genomgå eldprovet med spindeln. Så jag fångade in den på en liten bit papper och släppte den mitt i spindelnätet. Å gissa om det blev fart på spindeln :) Genast var den där och .. ja vad den nu gjorde, jag stannade ett tag för att titta på skådespelet. Imorse efter jag sövt Albin i vagnen så fick jag syn på en till så jag tänkte den oxå skulle få bemästra spindeln så jag fångade in den på samma sätt för att lägga den i spindelnätet. Men idag var spindelnätet sargat och den ville inte riktigt fastna. Jag provade oxå styra tvästjärten till spindeln men den var nog mätt eftersom den flyttade på sig. Så vi får nog vänta någon dag eller två tills nästa offer så spindeln hinner reparera sitt nät och smälta maten.

I helgen åker vi eventuellt till Ö-sund vi måste först se till att Ann-Sofie får ordning med sin värkande tand så får vi se om och när vi kommer oss iväg.

Johanna har skickat fina bilder från bland annat dopet. Tycker den här bilden är superfin på Albin och Johanna.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Tack för det trevliga samtalet och va mysigt att få vara med på sidan =).

Hämdaktionen med tvestjärtarna, var riktigt bra tycker jag - akta bara så spindeln inte blir för välmatad och stor....uuuhhh

tänk va mycket det händer med lilla albin hela tiden, önskar jag kunde vara med där på köksgolvet och se vad som händer

Kram Johanna

Lotta sa...

Jag tycker att det verkar grymt och liite sjukt att mata spindeln med levande föda... Men å andra sidan förstår jag er med tanke på att de små äckliga krypen har plågat er hela sommarn. Vid närmare eftertanke skulle ni kunna få ta en tvestjärt och ge till spindeln från mig också. Som en liten hämnd mot den tvestjärt som väckte mig genom att krypa på min näsa när vi tältade hos er i somras. =)
kram till er!

Naranja sa...

hejsan! Usch och blä för tvestjärtar! Ge massor med såna till spindeln från mig. Vi har en spindel i vårt sovrumstak sen några dagar tillbaka. Tänker varje dag att jag ska ta bort den men gör det aldrig. Kommer väl hitta den i sängen snart.