onsdag 27 juni 2007

Stenbock eller vattuman?

Fick telefonsamtal av Linda idag. Hon frågade vilket stjärntecken Albin är född i. Vattumannen svarade jag. Helsäker. Men både Linda och mitt fikasällskap Emilia trodde Stenbocken. Som tur var fanns en tidning på fiket där jag befann mig och jag kunde kolla och förvånat konstatera att Albin enligt detta var Stenbock. Men jag var helsäker på att jag i lokaltidningen Dagbladet sett att han är Vattuman. Var tvungen att kolla när jag kom hem. Enligt Amelia är Vattumannen från 20 januari och enligt Dagbladet är Vattumannen från den 19 januauri. Vad är rätt?? Någon som vet facit? Albin är född 20 januari precis på gränsen.


Jag och Albin träffade Emilia i Härnösand i dag. I Härnösand fikade vi, tittade på solglasögon och shoppade lite. När vi kom in till optikern (för solglasögonkoll) kollade hon på mina glasögon och frågade om jag ville få dem putsade. De ser verkligen för hemska ut. Antireflexbehandlingen har släppt så att de är alldeles fläckiga. Det går tyvärr inte bort hur mycket man putsar dem, inte är det någon idé att köpa nya så länge man ammar heller eftersom synen tydligen förändras en del.
Tack för fika och trevligt sällskap Emilia. Alltid lika trevligt att träffa dig!

Ta hand om er alla

4 kommentarer:

Elin sa...

Angående problem med stjärntecken så har vi samma problem med Stina. Är hon våg eller jungfru? Gränser går, enligt vissa horoskop, den 22 och enligt andra den 23... Vi får hjälpas åt och kolla upp det! Kram E

Anonym sa...

Om man är väldigt inne i horoskop och astrologi så tror jag att det finns teorier om de som är födda på gränsen mellan två stjärntecken. Det präglar tydligen personligen på olika sätt! Låna en bok på biblan så hittar ni säkert svar ni inte visste fanns!=)

Kram Anna

Håkan och Ann-Sofie sa...

Jasså, hmm intressant inte för att jag direkt tror på det där med horoskop osv men vi får nog ta och bege oss till biblan. :)

För övrigt så har delvis vi bestämt att han e en stenbock åsså fick han doppresenter med stenbockens tecken på.

Nu ska jag lägga upp lite nytt material på bloggen.

Anonym sa...

hej hej!
Det var jättetrevligt att träffa er i Härnösand. Albin hade växt så mycket sen sist vi träffades.
ta hand om er!
kram Em