söndag 17 juni 2007

Jag bloggar därför finns jag?

Det har varit en minst sagt hektisk period nu. I flera veckor har Albin inte riktigt varit sig likt och krävt en massa uppmärksamhet. Jag har inte kunnat lägga honom på golvet ens för en sekund utan att han har blivit grinig på mig. Nätterna har sömnmässigt varit fattiga och Albin har ammat som aldrig förr. Hans viktkurva gick ned en smula vid senaste kontrollen och jag vill därför att han ska äta så ofta han vill. Ah en rätt jobbig period har det varit men helt plötsligt har vår vanliga kille dykt upp igen. Nu är Albin den gladaste bebben i världen och han har dessutom lärt sig en massa nya färdigheter. Enligt boken "Växa och upptäcka världen" som jag har läst nu så har Albin tagit ett utvecklingssprång och det är därför som han har varit så grinig. Kan verkligen rekommendera boken till er som har små bebisar!


Det känns som om allt bara gått över en natt. Helt plötsligt vänder sig Albin från rygg till mage, han pratar mer och han plockar leksaker och är vaken på ett helt annat sätt för omvärlden. Jag vågar nästan inte lämna honom obevakad nu, han har börjat dra sig upp i babysittern och sist så höll hela härligheten på att tippa när jag kom in i köket.
Det känns roligt att ha energi att blogga igen, och att läsa syrrans och Naranjas bloggar.

4 kommentarer:

Naranja sa...

ja hejsan på er!! jag har saknat er och er blogg. Har tänkt att ni kanske varit bortresta eftersom det inte skrivits något. Jag kunde ju lyft luren också.
Roligt att det händer så mycket med Albin. Han ser så stor ut nu på korten. Agaton hade sina första skratt i helgen. Tidigare när han log så var han ju tyst men i helgen när jag pussade han på kindermna så skrattade han. Vi plockade fram videokameran och lyckades nog få med ett eller två skratt men det var ju bara att konstatera att man aldrig har videokameramn framme vid rätt tillfälle.Kan tala om att skratten försvann lika snabbt som de kom. Nu är det åter tysta leenden.
Narre

Anonym sa...

hej!
idag är det andra dan med regn här i storstan. Tänkte då att det var ju ett tag sen jag kollade hur ni har det i den mindre stan. Det verkar som om det är fullt upp hos er!
vad kul att höra att det händer saker.
Här händer det också saker!
Idag är min första oficiella dag på sommarlovet! :-)
Ser framemot att träffa er snart!
Kram Em

Anonym sa...

Hejsan på er!
Roligt att prata med dig i förra veckan och skönt att Albin är tillbaka som sitt vanliga glada jag!
Har inte hört något mer om jobbet mer än att jag ska träffa HR på torsdag, antar att jag får erbjudande då, spännande.
Stina mår bra och kryper fortare än blixten. Jäklar vilken fart det är. Dessutom ställer hon sig upp och släpper taget i flera sekunder. Hon är ju så liten så det ser ju helt livsfarligt ut men hon måste ju lära sig någon gång... Kanske blir det en hjälm ändå.
Ha det bra! Kram Elin

Naranja sa...

Jag var på biblioteket idag och lånade boken du tipsade om. Den verkar ju vara jättebra. Hittade andra böcker som också verkar vara spännande läsning. Babyår av R.H Largo och Myten om föräldrars makt, varför barn blir som de blir av Judith Rich Harris.
Narre