tisdag 6 januari 2009

Jag har spunk

Albin älskar Pippi, han vill gärna titta på Pippi jämt om han får. I morse vaknade vi av att Albin satt i sin säng och sa: "Jag har spunk". När han inte fick någon reaktion från sina föräldrar kommer ett något högre utrop, JAG har spunk! Sedan var det full fart på dagen. (I ett av avsnitten hittar Pippi på ett nytt ord och ordet är just spunk.)

Det är verkligen en liten papegoja vi har i familjen nu. I går var farfar på besök och helt plötsligt börjar Albin säga farsan och peka på farfar. Vi såg nog lite förvirrade ut allihopa tills vi kom på att Håkan alltid säger farsan till sin far. Det gäller att passa sig för vad man säger, jag försöker att sluta upp med vissa uttryck och använder i värsta fall attans om det går ont.

Nu sover sötnosen, Håkan sitter och spelar spel och jag ska ta en kopp te.
Kram
annsofie

4 kommentarer:

Christian sa...

Vad rolig han är!! Han är för go! Saknar er massor!
Stor kram/ Lotta

Johanna sa...

Hej

Jag vill också ha Spunk! Kan se er framför mig - vadå spunk!

Kram johanna

Naranja sa...

Agaton gillar också Pippi. Vi har spelat in Pippi på rymmen som gick på TV i julas och den gillar han. Vi har också en Astrid Lindgren CD med sångerna från filmerna som han vill höra om och om igen.
Min favvoPippi är Pippi på den sju haven. Så bra! För visst får man gilla Pippi som vuxen?

bruno-bo sa...

Hej kära kusin!

Vad kul det är att få se lite bilder på er och läsa lite om allt "tok" Albin hittar på. Hoppas vi kan ses snart.

Kram Malin