söndag 11 januari 2009

Albin pojke, mamma flicka pappa.....

Idag vid frukosten satt jag och Albin och pratade. Det är så roligt att umgås och speciellt helger. Jag kan sitta och dricka te tills det rinner ur mina öron och prata med Albin om allt möjligt. Idag gick samtalet så här:

Albin började: "Albin pojke"! Ja svarade jag, Albin är en pojke. "Mamma pojke" kontrade Albin. Nej svarade jag, mamma är en flicka. Albin funderade ett tag. Sedan säger han "Albin pojke, mamma flicka, sedan funderar han ett tag till och tittar på Håkan och så kommer det "pappa robot!"

Åh vad jag skrattade!

Nattningen har tagit nya dimensioner. Albin sliter av sig pyjamas, blöja och sedan skriker han för full hals. Titta mamma, titta! Oftast hinner jag dit innan han har kissat i sängen - SUCK.

Nu har sötnosen somnat efter två avkädningar. Jag ska gå och äta godis och titta på film innan John Blund gör besök.

Kram

1 kommentar:

Lotta sa...

Gud vad jag skrattade! Vad rolig han är! Vi hörs snart och ses snart igen min vackra syster! Massa kramar!!!
Lotta