torsdag 4 oktober 2007

Kanelbullens dag

Ännu ett sätt att få oss att köpa! Fast kanelbullar är ju gott, eller hur? Ska ni, eller har ni köpt kanelbullar dagen till ära? Blir ju liksom påmind om att kanelbullar finns och att det faktiskt är gott.

Vi har åkt på magsjuka! En lindrig variant som tur är men. Albin har haft ont i magen och jag har mått allmänt risigt i två dagar nu. I dag är första dagen som jag kan tänka på kaffe utan att må illa. Vet verkligen att jag är sjuk när jag inte klarar av att dricka kaffe! ;). Tack gode Gud för att Håkan finns. Han har tagit hand om oss, jag har fått sova mycket och druckit blåbärssoppa.

¨
Albin tyckte om blåbärssoppan!



Albin har börjat dra sig upp, han använder besticklådor i kök, spis, bord och sin leksakslåda. Han slänger ut alla leksaker och sedan vänder han på den och använder den som stöd. Med vingliga ben tar han sig sakta fram. Ofta ramlar han eller hasar ned och slår i hakan i lådan....



Albins farbror var på besök i helgen. Oj vad kul det var! Albin fick mycket uppmärksamhet, lek och massor med bus. Albin har på sig sin nyinköpta jacka. Snygg eller hur...

Ha det gott alla.

2 kommentarer:

Naranja sa...

Å, han är så fin Albin!! Jag vill också hälsa på er och kramas med honom. Kul att höra att ni frisknar till. Magsjuka är aldrig kul.
Naranja

Jimmy sa...

Usch vad trist med magfara, inge avundsjuk. En vinter/vår med 5 maginfluenser i familjen kan knäcka vem som helst. Hoppas ni kryar på er snabbt.

Stark han e Albin, en får inte va dum om man ska hitta saker att ta sig upp med. Städa gör ju föräldrarna :)

Kram på er!