lördag 7 juli 2007

Semester. Så skönt. Albin har övat på att somna själv och att inte amma så ofta på nätterna. I tre nätter har jag fått sova i gästrummet och Albin och Håkan sovit i sovrummet. Känns lite konstigt men samtidigt väldigt väldigt skönt. Har inte sovit en hel natt på över fem månader. I går kväll gick jag och la mig klockan nio. Vaknade dock lätt vid minsta ljud. Det är helt underbart att få träffa mina två solstrålar vid tretiden på morgonen då Albin vill ha mat. Håkan är min stora hjälte just nu. Eftersom jag egentligen inte vill sova utan min son, men troligtvis verkligen behöver det har han med milt tvång ordnat så att jag är bannlyst i sovrummet. Och som jag behövt min sömn. Helt plötsligt kan jag föra normala konversationer med mina medmänniskor. Vi har också återgått till ett hälsosammare liv och tagit bort kakor till kaffet. Svårt eftersom vi båda har gjort det till en vana att äta ngt sött. I dag gjorde jag istället en macka med keso, tomat och gräslök på. Riktigt gott.

Tips till er som inte äter kött. Jag gjorde linssoppa för någon dag sedan. Igår kryddade jag upp resterna med chilisås, chilipulver och andra starka kryddor samt bönor. Det blev en supergod vegetarisk chili con carne. Ska göra den när vi är i Åkersjön, vad tror du om det Lotta?

1 kommentar:

Lotta sa...

Det låter jättebra med vegetarisk chili con carne! Den vill jag gärna smaka! Bra att du sover om nätterna nu Ann-Sofie! Jag är glad att du tar hand om min syster Håcke! Ja, att ni tar hand om varandra!

Nu har jag uppdaterat min blogg! Äntligen! =)Så nu får ni gå in och läsa. Vi ses om ungefär en vecka igen! Det ser jag fram emot! Skönt att vi har fått setts lite då och då nu på sista tiden!

Ta hand om er och god natt!
kram Lotta