söndag 7 december 2008

Sjukling

Albin är sjuk, han har feber. Ont har han också. När vi frågar vart säger han tungan och vill att någon ska blåsa för att det inte ska göra ont. Stackarn.


Som plåster på såren fick Albin glass idag. Jag minns själv hur det var när jag var sjuk. Då fick jag sockerdricka, glass och serietidning av mamma. Det hörde till. Jag kommer, trots Håkans huvudskakningar att köpa glass, sockerdricka och serietidningar till mitt barn.

Idag har vi bakat pepparkakor. Albin har mest ätit upp all deg men några små hjärtan blev det ändå över.

måste sluta nu, har en liten sabotör i min famn som absolut vill hjälpa till att skriva detta inlägg.
kram
annso

3 kommentarer:

Anonym sa...

Go Annso!
Man behöver glass, sockerdricka, och serietidning för att orka vara sjuk!! Pussa på sjuklingen från moster, men jag hoppas han redan är kry igen!

Gott med pepparkakor och degen framför allt=)

Vi ses snart! Längtar!

Kram till er alla! // Eva-Lena

Naranja sa...

Hej på er! Vi har också pepparkaksdeg, fast i kylen. Jag fick lite ångest över att den har legat där i över en vecka utan att blivit bakad men när jag läste på bäst före-datumet så blev jag lugn. Degen kan sparas till februari 2009! Ibland
undrar man vad man stoppar i sig..

Christian sa...

Det är klart man ska ha glass, sockerdricka och tidning när man är sjuk! Gärna choklad också tycker jag! :) Hoppas att Albin är frisk nu! Längtar efter att träffa honom!
Snart ses vi! Det ser jag fram emot!
Stora kramar!
Lotta